8 Mart 2014 Cumartesi

Elif's Burger

Leziz mi leziz, tatlı mı tatlı burgerin adı "Elif's Burger"



           Eveeeet, geçenlerde anne Kılınç'tan bana Elif's Burger yapmasını istedim, benim karım hiç kırar mı beni? Hemmen yaptı tabii. Ben de bu lezzetin sırrını sadece siz değerli okurlarımla paylaşayım dedim:

Malzemeler:
1. Bir miktar kıyma
2. Tuz, karabiber
2. Soğan
3. Domates
4. Turşu
5. Marul
6. Diğer malzemeler
Yapılışı:

 Kıyma, baharatlar yardımıyla hamburger köftesine dönüştürülür. Köfte  şekillendirildikten sonra bir süre dondurucuda bekletilir. Sonra kızgın döküm tavaya atılmak suretiyle pişmeye bırakılır.


Bu sırada, hamburgerin diğer önemli malzemeleri olan domates, turşu marul doğranır. Menüyü tamamlayıcı patatesler yağda kızartmak yerine daha sağlıklı olan fırında kızartmaya bırakılır. Soslar hazırlanır, biz barbekü sosa ve yoğurtlu naneye mönümüzde  yer verdik.



Bu işlemlerden sonra köfte ve diğer malzemeler, hmburger ekmeğinin arasına konur ve bir miktar daha tavada bekletilir.



Hamburger ambalajlanır ve servis tabağında patates ile birlikte servis edilir.

Apiyet ooşun. (Ada böyle diyor...)


2 yorum: