26 Ocak 2014 Pazar

Asker Lokması

           Lokma hayrı, özellikle Ege bölgesinde yaygın olan eski bir hayır geleneğidir. Pıtırın anneannesi, ben daha askerdeyken, döndüğümde bu hayır için adak adamıştı. Evet itiraf ediyorum askerliği biraz geciktirdim.  2012 Aralıkta gittim ve 2013 Mayısta döndüm.Yahu ne gereksiz bi erkek etkinliğiymiş bu askerlik; durum şu ki geçen sene bu zamanlar baba Kılınç yani bendeniz Babaeski ilçesinde vatanı (daha doğrusu bizim bölüğün kamyonlarını) korumak için nöbet tutuyordum. Saat 23:24 demek ki 23:00-1:00 nöbetindeymişim. Zaman geldi geçti ve hayırlısıyla bitti bu iş.  Geriye kalan edindiğim birkaç yeni dost...
               Neyse bu konu uzun ve şu an için bu kadar giriş yeterli. Sadede gelelim; geçtiğimiz hafta sonu Balıkesir'de gerçekleşen  lokma hayır etkinliği çok güzel geçti doğrusu. Pıtır'ın anneannesi ve dedesi, gerekli ayarlamayı yapmış.Haşim'in düğünü için  Balıkesire gittiğimiz haftasonu bu iş de çıktı aradan.
               19.01.2014 Pazar sabahı Balıkesir'in meşhur lokmacısı "Ali Usta"nın ekibi mahallede yerini aldı:

Hemen  Ali Ustanın reklamını da yapalım: http://www.balikesirlokmacisi.com/

Hamurlar hazırlanmış, yağlar kızmaya başladı. Mahalleli sıraya girmeye başladı bile. Hamurlar şekil verilip verilip yağa atılıyor. Ekip çalışması çok iyi. İki kişi hamurları açıp yağa bırakıyor, bir kişi hamurları zamanı geldiğinde tersine çeviriyor, bir kişi de sırada bekleyenlere lokmalarını paketleyip dağıtıyor.






Lokma hamurları kızarmaya başladı. Ev de yavaş yavaş dolmaya başladı. Biz de dört gözle hamurların pişmesini bekliyoruz.







                           
Pıtır'ın teyzesi ev sakinleri için lokma almak üzere sıraya girmiş. Lokmalar pişmeye başladı. Mahalleli kahvaltıya lokma götürmek için yavaş yavaş toplanmaya başladı.




Sıraya girmiş küçük misafirleri sizinle paylaşmak istedim. Ne de güzel poşet tutarmış bunlar böyle...












 Ben de kahvaltımı etmeye çıktım artık eve. Usta benim için kocamaaann bi lokma yapmış ben ykarı çıktıktan sonra. "Fotoğrafçı abi nerde fotoğrafçı abi gelsin" demiş. Artık bu lokmanın fotoğrafını evde çektim. Diğer lokmaların altındaki lokma bir servis tabağı büyüklüğünde..




 İşlem tamamlanmak üzere. Projenin yolunda gitmesi için her aşamada yoğun çalışan ve organizasyondaki kontrolü bir an elinden bırakmayan Pıtır'ın dedesi, işin sonunda yandaki pozu veriyor ve...

birlikte özel yapım lokmaların keyfine varıyoruz...

0 yorum:

Yorum Gönder